راهنمای چاپ پوستر باشگاه


راهنمای نحوه چاپ صحیح پوستر باشگاه فیزیک

ممکن است بسته به تنظیمات نرم افزار مرورگر خود در هنگام چاپ پوستر باشگاه فیزیک با مشکل عدم چاپ صحیح تصویر پوستر مواجه شوید. در این صورت لازم است تنظیمات زیر را بر روی مرورگر خود انجام دهید.


 تنظیمات مربوط به مرورگر Google Chrome

۱. در نرم افزار مرورگر Chrome دکمه‌های Ctrl + P‌ را همزمان فشار دهید. به صفحه چاپ هدایت خواهید شد.

۲. در این پنجره گزینه های چاپ را مطابق تصویر زیر انتخاب نمایید. یعنی ابتدا با کلیک روی عبارت More settings تنظیمات بیشتر ظاهر خواهند شد. Paper size را روی A4 و Scale را روی Default تنظیم کنید. همچنین در قسمت Scale تیک جلوی Headers and Footers را بردارید و تیک جلوی Background graphics را علامت بزنید. و صفحه را Save یا Print کنید.





تنظیمات مربوط به مرورگر Internet Explorer
۱. در نرم افزار مرورگر Internet Explorer در صفحه پوستر دکمه های Alt و T را از روی صفحه کلید خود همزمان فشار دهید و از فهرست باز شده در قسمت Tools گزینه‌ی Internet Options را انتخاب نمایید.




۲. با انتخاب فوق پنجره کوچک Internet Options باز خواهد شد. در این پنجره ابتدا بر روی تبِ Advanced کلیک کرده و از فهرست طولانی Settings به قسمت Printing آمده و گزینه‌ی Print background colors and images را تیک بزنید و پنجره را OK کنید.



همچنین در هنگام چاپ می‌توانید نوشته‌های سرصفحه و ته‌برگ (که معمولاً شامل عنوان فایل، شماره صفحه و تاریخ چاپ می‌شوند را حذف نمایید.)




تنظیمات مربوط به مرورگر FireFox
۱. در نرم افزار مرورگر FireFox در صفحه پوستر دکمه‌های Alt و F را از روی صفحه کلید خود همزمان فشار دهید و از فهرست باز شده گزینه‌ی Page Setup را انتخاب کنید.



۲. با انتخاب فوق پنجره کوچک Page Setup باز می‌شود. در این پنجره از قسمت Options گزینه‌ی Print Background (colors & images) را تیک بزنید و پنجره را OK کنید.



همچنین در هنگام چاپ می‌توانید نوشته‌های سرصفحه و ته‌برگ (که معمولاً شامل عنوان فایل، شماره صفحه و تاریخ چاپ می‌شوند را حذف نمایید.)



آمار بازدید: ۱۸۳۴
همرسانی این مطلب را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید:



صفحه انجمن فیزیک ایران را دنبال کنید





حامیان انجمن فیزیک ایران   (به حامیان انجمن بپیوندید)
  • پژوهشگاه دانش‌های بنیادی
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشکده فیزیک دانشگاه تهران

کلیه حقوق مربوط به محتویات این سایت محفوظ و متعلق به انجمن فیریک ایران می‌باشد.
Server: Iran (45.82.138.40)

www.irandg.com